Na trať vyjíždí lokomotiva ČD v barvách projektu ČUS Sportuj s námi!

Nultý ročník projektu „ČUS Sportuj s námi!“ finišuje a je zřetelné, že sklidil obrovský úspěch u odborné i laické veřejnosti. Projekt České unie sportu ale pojede dál. Symbolicky proto dnes vyjíždí na trať lokomotiva v barvách projektu, která může v příštím roce při různých příležitostech vozit účastníky do místa konání akcí.

Za účasti patronů olympijských vítězů Evy Samkové a Jaroslava Kulhavého a nadšeného sportovce a režiséra video upoutávky projektu Jakuba Koháka lokomotivu na pražském hlavním nádraží pokřtili předseda České unie sportu Miroslav Jansta a ředitel odboru obchodu osobní dopravy Českých drah Jiří Ješeta.

„Křest lokomotivy je nevšední událost a pro nás symbolizuje úspěch projektu ČUS Sportuj s námi. Je signálem, že jdeme správnou cestou – dostáváme společně s Českými drahami sport k obyčejným lidem a lidi zase zpět ke sportu a pohybovým aktivitám, a lidé zjišťují, že je to baví. Chceme, aby sportování bylo automatickou součástí životního stylu celé společnosti a ne jen výsadou bohatých lidí a reprezentace. Sám jsem na mnoha akcích předával ceny a jsem moc rád, když vidím to nadšení v očích dětí i dospělých,“ pochvaluje si ohlasy na uplynulý ročník projektu šéf České unie sportu Miroslav Jansta.

„Vznik reklamní lokomotivy Sportuj s námi je dlouhodobě plánovaný krok v naší letošní spolupráci s ČUS. Stroj bude na našich tratích propagovat aktivity ČUS a projekt Sportuj s námi. Určitě se objeví také u některých akcí, kdy budou České dráhy zajišťovat přepravu účastníků masových sportovních událostí,“ říká k projektu neobvykle natřené lokomotivy zástupce generálního partnera projektu ČD, a. s., Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy ČD.

Projekt odstartoval jako pilotní ročník na počátku roku 2014. Se vstupem patronů a generálního partnera ČD, a.s., v září letošního roku, se mu podařilo získat pozornost sportovců i médií. V roce 2014 bylo do projektu zařazeno 180 akcí na území celé ČR. Zúčastnilo se ho téměř 70 tisíc sportovců, z toho bylo přes 40 tisíc dětí a juniorů. Samotná sportovní klání pak sledovalo více než 52 000 diváků. Mezi pořadatele bylo rozděleno 3,2 miliónů korun. Další podporu pro své akce získali pořadatelé akcí prostřednictvím intenzivního mediálního a marketingového plnění.

V současné době probíhá výběr akcí do příštího ročníku projektu. České unii sportu se sešlo téměř 850 přihlášek, to znamená téměř od každého desátého členského sportovního klubu či tělovýchovné jednoty ČUS. Do projektu by jich mělo být v roce 2015 zařazeno na 500. Projekt je rovněž součástí kampaně Českého olympijského výboru Česko sportuje.

Lenka Angelika Tichá, tisková mluvčí, ticha@cuscz.cz